Slöseri. Eller?

Det är mycket pengar som jag just har lagt ut för min kurslitteratur. Tänk att man kan ta så mycket betalt för böcker, en samling papperssidor. 
Jag vet att jag är lat och att det är jag själv som får ta straffet. Men jag har en massa "bra" orsaker till att jag inte letat rätt på billigare alternativ. Jag är ju trots allt nybörjare på det här med högskolan, och det skulle ta sån tid att sitta och jämföra priser och ringa runt, och dessutom börjar det bli ganska bråttom nu.

När jag gjort av med mycket pengar brukar jag ofta drabbas av en lätt ångest. Men så kom jag nyss på att det här är ju helt rätt sak att spendera pengar på. Kunskap för livet liksom! Annars hade jag säkert bara köpt onödiga saker för pengarna. Ja, för saker är himla onödiga. Att bara köpa och köpa hela tiden, att ständigt konsumera... det blir inte världen bättre av. Utbildning däremot, det behövs om vi ska hålla den här planeten vid liv.

Så vad jag har gjort är inget annat än en riktig investering!

Kommentarer
Postat av: ylva

väl skrivet.

2007-08-31 @ 17:50:14
Postat av: emily

du låter som en moraltant:)

2007-09-01 @ 13:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0