Ännu ett år

image103
Och där faller ännu ett år
sönder till små minnen
alla dagar blir igår
varför väntar du här på ingen
speciell, ingen särskild


Nyårsaftnar är ett allt bra onödigt påhitt. Jag tror alla är ganska medvetna om att tiden går ändå. Jag tycker inte om när bra saker tar slut. Det är klart att nästa år också kan bli bra. Men varför måste man dela upp tiden så där och kanske avbryta något som man tycker om? Kanske är det bara det att jag tycker det är läskigt att inte veta vad som kommer hända. Det kan ju bli sämre. Fast också bättre.

Jaja... en annan aspekt är själva firandet. Har jag varit med om en enda lyckad nyårsfest kanske? Nej. Vilken annan ledig dag som helst är bättre. Alla väntar på något roligt som inte kommer. Jag vet det, för jag är likadan själv. Även fast det finns en intelligent & förståndig liten röst där inne som varnar mig så kan den inte stoppa mig från att hoppas att det ska hända något speciellt. Korkat, jag vet.



Små orsaker till att sakna 2007

Kommentarer
Postat av: Emma

Fina kort! Tack för ett roligt år! :) Puss från Emma

2008-01-01 @ 12:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0