När det lider mot jul

Fyra luckor är öppnade i min choklad-kalender. Det går knappt att beskriva hur mycket jag tycker om julen. Jag går bara omkring och njuter av allting. Det är nog inte mycket som kan förstöra mitt goda jul-humör nu. Många försöker, jag menar det dåliga vädret, tröttheten och de kommande 3 tentorna som ska skrivas inom loppet av 10 dagar. Men alltså, pluggandet är bara bra för att hålla mig sysselsatt (för efter att ha läst Waiting for Godot vet vi nu att aktivt väntande inte är något att sträva efter, nej fy). Och vad gör det om man halvsover lite på bussen? Det är ju bara skönt att försvinna iväg från stöket. Vad gäller kylan så är det ett mycket bra själ till att krypa ner under en filt och dricka glögg, och regnet är egentligen inget annat än smält snö. Det gäller att se det positiva:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0