Haj på ord

Kemi sluuuut!!!

Men detta inlägg kommer varken handla om tentor eller jul. (Sensation!) Nej, det kommer nämligen handla om min lillasyster.

På p3 häromdagen skulle man ringa in och berätta vad man var stolt över. Och så här i bloggsammanhang måste jag säga att jag är mest stolt över henne, lillasystern. Ringa femton år och tusan så bra på att skriva. Lite frustrerande är det allt, att lilla Ellen är bättre än mig. Men det kan hon väl få ha som motkompensation för hur jobbigt det måste vara att ha två storasystrar som alltid har gaddat ihop sig mot en.

Så kom jag att tänka på att kanske har jag ändå en del i hennes talang. Vårat "leka skola" i tidig ålder kanske gav resultat i alla fall. För när Ellen var i 5-årsåldern var just "leka skola" våran favvo-lek. Trodde Ellen i alla fall. Mitt hemliga mål var att hon skulle bli bäst i klassen. Innan hon ens börjat skolan. Att tillhöra eliten är viktigt... (Usch vilken storasyster!) Men som sagt, jag tror att det var skolan i lekrummet som gjorde susen ;)


Lillasyster kanin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du, jag tror ärligt att det är något med småsystrar.. Min yngsta lillasyster är också grym på att skriva.. Ska vi slå vad om att det har att göra med att när vi storasystrar gaddade ihop sig insåg de tidigt att det inte var mening att göra motstånd, istället gick de in på rummet och skrev av sig ilskan i dagboken? ;)

2008-12-15 @ 20:39:47
Postat av: mozmaja

och jag är medelmåttan; mellansyster, semistor och halvbra. Jaha.

2008-12-16 @ 12:26:35
Postat av: ellen

Nämen! man tackar och böckar!:D

2008-12-16 @ 18:08:35
URL: http://ellenlindblom.blogg.se/
Postat av: maxime

Har läst ellens blogg och hon är gryyym på att skriva!

2008-12-18 @ 23:50:20
URL: http://maxiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0