Måste baka



Jag har fått dille på att baka.

Det hela började med att jag började följa TV4:as "Leila bakar". Leila (som förövrigt är en ganka halvtaskig programledare men som bakar de mest underbara bakverk) inspirerade mig och sen var jag fast! När jag sen på min födelsedag fick henes bakbok i present var det kört.

Till att börja med blev det mest lättare småkakor men sen vill man ju avancera. För tillfället är jag helt inne på Amerikanska cup cakes med olika smak, frosting och dekoration.

På 2 veckor har jag bl.a. tagit slut på 2 liter florsocker, 1/2 kilo smör och 1 liter strösocker till mina ljuvliga små muffins.  Tror Mamma är lite irriterad över den plötsliga och överdrivna åtgången av ingridienser, men när hon väl smakar på resultatet verkar hon ganska nöjd trots allt.

Och jag måste erkänna att de blir ganska goda. Vilket får de att ta slut. Och då blir jag glad.  För då får jag baka nya :D

Kommentarer
Postat av: Corny

Lilla husmor, jag blev förhäxad av kladdkaksmuffinsana. Dom var helt ortroliga!

Jag vill ha mer mer mer! Får jag ta?

2008-07-06 @ 18:20:04
Postat av: Goaty the house mother

Tack:) Ät tills du storknar!!

2008-07-06 @ 18:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0