Fundringar

Uppsala vs Esilstuna
Under min allra första tid noterade jag vilket fullkomligt annorlunda liv som levdes här i Uppsala. Och så har det även förblivit fram till nuläget kan jag försäkra er. Ett spel med helt andra regler. Eller ska jag kanske säga färre regler!? Och jag vill för allt i världen inte byta bort mitt nya-liv-där-man-kan-göra-typ-precis-hur-och-vad-man-vill. Vilket inte behöver betyda att jag inte längtar hem till mammor, pappor och syrror för det! (Är högst sannolikt nalkande juletider som orsakar denna hemlängtan, enligt Emma).

Mellanstadiet vs Universitetet
Vissa dagar är det ingen bedrift att missta sig för att det är på mellanstadiet man går och inte Universitetet. Då syftar jag inte främst på själva studierna (om ändå så väl vore!). Nej, snarare på hur pass lika ens tolvåriga och ens tjugoettåriga beteenden, irriterande nog, ibland är. Inte för att jag vill vara vuxen... men lite mognare skulle man kanske önska att man var vissa tillfällen :S

Jul vs pre-jul
Vitt fluff från himlen, clementin-skalslukt på händerna, ljusdekorationer på folks balkonger... Jag njuter redan för fulla muggar:) Den här tiden skulle nästan kunna vara den bästa. Jag menar, att njuta av julen nu är ju rena bonusen, då den inte börjar förrän om ett par veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0