Tillsammans är man mindre ensam

Ja det är man. Se den! (filmen)

Varför ska det kännas så här? Emma sa att det här skulle bli min bästa termin någonsin... Hittills har hon definitivt haft fel. Fast det är inte det att det inte händer något kul. Jag vet inte, men det känns bara inte som jag minns att det ska kännas när man har roligt och är glad...

Och ensam är jag. Inte ensammast i världen, men nästan! Fastän jag har så många super-duper-kompisar. Konstigt :S Och inte lyckades jag få hit Ellen idag heller, så att vi kunde mysa och jag slippa plugga.

Vad är felet? Kanske vet jag. Kanske är det vinter-depression (hata mörker, ytterkläder och isiga cykelbanor), kanske är det början till tenta-ångest (minimalt med plugg hittills), kanske är det sjukdoms-tröttheten som sitter kvar (orkade inte ens ett HALVT medel-jumpa-pass), kanske är det bara så naturligt att livet ska kännas lite meningslöst ibland?

Vilket himla massa gnäll och elände kände jag nu. Jag har full förståelse om ingen lyckades läsa sig ända hit.


Tillsammans med dig, är jag mer än mig:)

Kommentarer
Postat av: Julia

Tooove din lilla prinskorv! Jag har bestämt att vi ska ses snart, för snart är det vår!

2009-02-18 @ 19:49:30
Postat av: Eva

Nu ska jag berätta för dig, lilla Tove, att jag är än MER ensam.. Borde inte ha dissat pluggdaten med er idag.. Visst fick jag mer gjort, men jag har varit SJUKT ensam hela dagen. Jag har känt mig ensammast i världen. Vet inte om du läst min blogg, men nyss satt jag och såg på ett program om jätteuttrar. Jätteuttern Oskar och hans familj. Det om något är ett bevis på total tristess och ensamhet.



Varför leker vi inte mer?



<3

2009-02-18 @ 20:14:00
URL: http://tookfrans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vännen! Hoppas verkligen du mår bättre snart! Detta går ju inte...Också får vi ta och tagga till lite :) och vi har faktiskt haft massa kul o mys, tror bara man glömmer bort det när en lite kass, jobbig o tråkig vecka kommer o tappar en på all lust...



Håller med föregående talare, vi måste leka mer!

kyss

2009-02-18 @ 21:51:22
Postat av: Emma

Om det är till nån tröst så kan jag ju säga att jag känner PRECIS likadant! Har suttit på biblioteket hela dagen o bara stirrat. Nu är klockan halv sju o jag tänker gå o sova, för det tycker jag är skönt. :) Kan vi inte hitta på lite saker tillsamman då istället!? :P Pusse!

2009-02-19 @ 18:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0