Vin(gar) för pengarna?

Vart tar de vägen kan man ju undra. Jag har svaret. För i exakt en månad har jag ordentligt bokfört vartenda litet öre som spenderats. Så nu vet jag (varken jag vill det eller ej) vart studiebidraget i mars gått till. En kanske (och förhoppningsvis) inte så representativ månad. Men i alla fall, så här blev fördelningen:

1. räkningar, tätt följt av:
2. kläder (bra shopping denna månad)
3. mat (den enda kategori som överraskade åt "rätt" håll)
4. utgång (inkl. förfest-material)
5. äta ute, som prioriterades lika mycket som:
6. övrigt ("nödvändiga", dvs. tråkiga saker)

Ja, det ser väl ganska okej ut. Men inte kunde jag anat att klädernas värde skulle vara dubbla matens... Eller att typ lika mycket som hälften av matens värde gick till inköp av vin... Och att äta ute för ca. 500 kr, det är väl inte vett för en student!? Jag vågar inte riktigt berätta totala summan, men liiite blev det i alla fall över;)





Kommentarer
Postat av: Anna

haha modigt gjort Tove!

Jag vet inte om jag skulle ha vågat göra samma sak som du. Även fast det kanske är det som behövs;)

2009-03-25 @ 12:48:25
URL: http://annaberton.blogg.se/
Postat av: Eva

Nog tycker jag att det är rätt prioriterat att köpa vin och kläder = fest! Och äta ute är ju aldrig fel.. Jag tycker nog mest att räkningarna är det tråkiga!

PUSS

2009-03-26 @ 13:11:29
URL: http://tookfrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0