Sommarn snurrar fort

Längesen... mmm, jag tyckte väl inte att det fanns något att skriva om. Men det är klart det gör. Det händer ju faktiskt saker HELA tiden. Även om det är att sitta på jobbet och titta in i en vägg och vänta på bättre tider, så gör man ju ändå något. Jobbet ja, det är absolut ok när man arbetar, aktivt alltså. Och ibland är hemtjänsten ett riktigt toppenjobb. När man får gå på finpromenad, sitta på torget och sola, och köpa ut champagne till gamlingarna:)

Två födelsedagsbarn har jag hunnit med att fira. Nr 1 var Prinsessan som fyllde 20 år. Fest hos henne i helgen, och en heldagsutflykt till Uppsala i present. Det ska bli spännande... Nr 2 är Molly som blev 6 år idag. Grattis Mollan!! Hon fick dock ingen resa, men en fröstång och en en äppelkvist att festa på.

Jag är alldeles ensam hemma den här veckan. Det är bättre än vad jag trodde det skulle bli, jag gillar inte att vara själv hemma. Men det är lite både och. Rätt skönt att kunna bestämma att man plockar i diskmaskinen imorron istället, och slippa vänta på världens slöaste duschare till lillasyster. Lite fånigt att koka två potatisar i en kastrull, och lite väl tyst. Tur att man har lekkamrater.  

När jag tänker efter så har jag verkligen gjort saker hela tiden på sistone. Halva sommaren har gått och jag har ännu inte hunnit med det vanliga som man ska göra på sommaren. Alldeles för lite tid har spenderats vid bryggan och det ska ätas mycket mer glass! Men snart slutar jag jobba och då kommer nog den riktiga sommaren. Det tror i alla fall jag.

Ciao! 


Kommentarer
Postat av: byla

jaa äntligen :D

2007-07-18 @ 22:42:26
Postat av: Emma

Som jag har väntat! :D Äntligen!

2007-07-19 @ 14:14:45
URL: http://cicilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0