Mitt motto

'Lev i nuet' sägs det ju. Men ibland vill jag bara tänka på saker som redan har hänt. Och det är väl inte så farligt, eftersom jag fortfarande kan leva på minnena och bli glad av dem. Andra gånger vill jag bara tänka på framtiden. Och det kan väl inte heller vara så dåligt, eftersom det är underbart att längta.
Så löjligt små saker kan framkalla så starka minnen och "längtningar". Det räcker med en liten bris av risgrynsgröt så hör man bjällror, ser gnistrande vit snö och känner smaken av knäck. Eller några få toner så återuppplever man en känsla man kanske hade för flera år sen och minns exakt vad man pratade om, vad som hände och hur stämmningen var.
Ofta kan man faktiskt njuta som allra mest av sånt som redan har hänt och saker man fortfarande inte har varit med om.

Alltså, 'lev i nuet (fast du är inte tvingad till det 24 timmar om dygnet)' :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Bra motto Grisen! :D Jag blir glad när du uppdaterar. :P Nu när Fisen har åkt får du väl komma hit o leka med mig! :D Vi hörs! Puss PS. Saknar dig!

2007-10-29 @ 18:52:53
URL: http://cicilia.blogg.se
Postat av: emily

Haha, här sitter jag och har precis skrivit ett inlägg om att "leva i nuet".. så när jag är klar tänkte jag kolla lite på din blogg bland annat, och vad ser jag: Ytterligare en "leva i nuet"-människa =) Haha vi är roliga. Vi får leka nån dag! Puss

2007-10-29 @ 21:11:51
URL: http://emilyjonsson.blogg.se
Postat av: Anonym

val skrivet stumpan!;) vi saknar dig har! puss puss

2007-11-02 @ 13:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0