Viktigt och viktigt

Oj vad fel man kan ha. Måste erkänna att jag inte tänker så långt ibland och här är ett tydligt exempel. Som sagt så går man ofta och tänker på vad man ska bli när man blir stor (förutom rik och större). Att ha ett "viktigt" jobb har alltid känts självklart. Till de riktigt "viktiga" yrkena har jag räknat sådana som innebär att rädda liv, eller ännu hellre, rädda världen t.ex. läkare, jurist, forskare osv. Har tänkt att endast sådana jobb räknas och att alla andra är onödiga. Butiksbiträden, kockar och receptionister överlever man ju utan. För att inte tala om sångare, dansare och skådespelare (det är ju rena rama fritids-sysslorna).

Men lugna, jag har kommit på bättre tankar. Det gäller ju inte bara att överleva. Man måste ju leva också. Hur skulle det se ut om alla människor på jorden var läkare? Förmodligen inte allt för livat. Är det inte så att alla yrken är precis lika viktiga? Skulle jag kanske vilja vara utan pizzabagare den dagen jag är fruktansvärt pizzasugen och inte kan göra något vettigt innan en pizza ätits? Nej. Eller skulle jag någonsin kunna dansa mer om jag inte hade några låtar att dansa till? Skulle uppenbarligen vara mycket svårt.

Nej ni... alla yrken är faktiskt lika viktiga! Bara på olika sätt. Frågan återstår dock vilket av alla dessa viktiga jobb som är till för mig. Det har jag ännu inte klurat ut.

Vad vore livet utan tex:
image140image141image142


Kommentarer
Postat av: Emma

Du har så rätt Tove! Jag tycker du ska göra något du trivs med. :) Att plugga är väldigt trivsamt! :) Kanske ses i höst då! ;) Pussis!

2008-04-09 @ 13:58:10
Postat av: majsan

vem är den mystiska mannen på bilden?

2008-04-10 @ 15:16:59
Postat av: Migsjälv

Den mystiske mannen är ingen annnan än Håkan H:)

2008-04-10 @ 17:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0