Om sömnen

image128
Dagens bästa

Jag har alltid trott att jag inte tycker om att sova. Nu har jag kommit på att det bara gäller på morgonen. Har man vaknat är det bara att gå upp, ligga kvar är ju dötrist.  På kvällen däremot är det hur skönt som helst att bara försvinna in i drömmarna. Det är ju ganska självklart; jag är en äkta morgonmänniska.

Detta är ganska jobbigt eftersom vi morgonmänniskor är så få. Jag vet inte hur många långa mornar jag legat och väntat på att alla andra ska komma till liv. Riktigt lååångtråkigt är det.

Dessutom är jag mig själv så fort jag slår upp ögonen. Har aldrig riktigt fattat det där med morgonröst och sånt. Som om folk inte är vakna fastän de är vakna. Dock har jag massa fåniga saker på morgonen som måste gå rätt till för att jag inte ska bli jätteirriterad. Om jag inte får läsa tidningarna i rätt ordning, äta fil med rätt sked eller om juicen är slut, då blir det inte kul. Morgonrutiner är till för att följas. I 10 år har jag börjat  varje dag med att skala en morot. En sådan vana är svår att vänja sig av med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0