I svenska flaggans tecken

Vilken helg! Vilket firande! Skulle lätt kunna fylla hela blogg-sidan med den gångna helgen. Men lugn, jag lovar att hejda mig. Det kommer mestadels handla om att hissa flaggor. Och detta har absolut ingenting att göra med fotbollshysterin som har startat eller nationaldagen som har varit. Nej, det dissar jag helt till förmån för mycket viktigare saker att flagga för.

Den första flaggan hissas för Maja. Jag misstänker att det inte alltid kan vara så lätt att ha en storasyster som jämnt får göra allting innan en själv. För jag tror nog att hon var nervös att hennes studentdag inte skulle bli lika kul som jag beskrivit. Helt i onödan! Jag har nog aldrig sett Majset så glad. Jag vet att det inte alltid är så lätt att ha en lillasyster som alltid har sitt roliga kvar när ens egna redan är slut. Men jag inser också att man efter ha tagit studenten själv, och vet vad det innebär, kan leva sig in bättre och ha roligare på kommande studentdagar. Fredagen var ingenting annat än kul:)



Nästa flagga hissas för världens bästa dansgrupp (enligt mig själv), eller i alla fall Sveriges bästa (enligt domarna). Akta er vad jag kommer skryta! Med all rätt! För ännu en gång är Whiplash svenska mästare i HipHop. Fortfarande obesegrade, med 10 raka segrar. Och bäst av allt: efter att igår på SM tävlat mot 9 andra grupper, på den öppna bedömningen, få se domarna räcka upp sina sifferpapper och ur högtalarna höra domarsifrrorna 1,1,1,1,1... Lite överlägsna eller!?:D


Whiplash final-dans!

Den sista flaggan är inte hissad än. Den åker upp på onsdag. Då är det dax! Dax till max! VM 2008. Inte lite peppade vi är! Kom igen nu tjejer! Vi vet ju att vi kan. Vi är ju för tusan Whiplash!


Kommentarer
Postat av: J

GAAAAAAAAAAAH!!!

2008-06-09 @ 13:22:53
Postat av: Emily

Lycka till på VM!

2008-06-10 @ 12:16:42
URL: http://emilyjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0