Kunskap om livet

 
          Ett samvete                               Blod                           Just dance!

I snart två veckor har jag nu bott i denna anrika och kunskapsrika universitetsstad. Och även om jag inte hade min första föreläsning förrän igår så har jag lärt mig så sjukt mycket saker som är typiskt bra att veta. Bland annat att:

- Ett samvete med fördel ska hänga runt halsen, bestå av orange papp och vara format som en oval med en fjång på.
- Att leka på rasterna inte enbart hör lågstadiet till. Nej, nej... =D
- De allra flesta reccar/nollor är äkta, men det finns de som är FEJK!
- Skratta är som allra roligast när man inte får;)
- En fin cykel är en kass idé i Uppsala då den med största sannolikhet inte kommer finnas kvar någon längre tid (nästan 7 dagar fick jag behålla min Svea)
- Att föräldrar är bra att ha trots det drygt tio mil långa avståndet...
- ... men att man faktiskt klarar förvånande mycket alldeles själv, typ höja cykelsadeln;)
- Rött vin+Fanta≈Sangria(!)
- Att träffa okända människor tvingar en att vara glad fast man inte är det, och då blir man det, och det är mycket bättre (dessutom bli de okända människorna snabbt kända, vilket är ännu roligare!)
- Det oåtkomliga är vad man allra helst vill ha... eller hur Ylva? (bara skoja :P)
- Att en låt faktiskt KAN göra en alldeles galet glad trots att den spelats närmare 100 gånger (och jag menar det) de två senaste veckorna.
- Man måste försöka styra över sitt eget liv och inte tillåta andra göra det.
- Man kan ändra inställning helt och hållet (för ett antal veckor sen blev jag äcklad bara av tanken på de konstiga figurer i cape som skulle välkomna oss reccar på skolan, samma filurer som jag idag måste erkänna att jag kommer sakna att stå upp för och ha lekande, sjungande och dansande omkring mig).
- Lingon är blod som samlats i ett bär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0