Glad midsommar!

Midsommar. Det härligaste, somrigaste och svenskaste som finns. Så glatt och festligt. Men precis som med alla andra högtider (förutom julen, jag älskar julen!) så känns det en aning jobbigt med alla krav på att man ska ha så roligt. Stora förväntningar som slutar med besvikelse. Men just den här midsommaren blev trots allt mycket lyckad. Den bästa jag varit med om när jag tänker efter:)

Kanske för att jag jobbade 7-16. Vips! så hade jag inga krav på mig. Dessutom var det väldigt trivsamt och trevligt på jobbet. Långbord med alla gamlingarna, sill, färskpotatis och jordgubbar med grädde. Plus att lönen var typ dubbel, $$$!!

Sen hem och duscha och göra sig fin. Hämtade upp Karro och våra Barcelonavänner Håkan och Seth. Jippie, jag som älskar att prata engelska... Nej, men det var jättekul. Så for vi ut på landet till Emmas mormors sommarställe och firade en äkta svensk traditionell midsommar. 11 barn och en hund, grillning, regnskurar, snaps, nubbevisor (fast mest disneylåtar då Erki tog tag i allsången), och så logdans. Det började väldigt vuxet med killarna vid grillen och vi tjejer vid spisen och disken. Hur vuxet det slutade är är jag inte lika säker på;) Vi hade ialla fall väldigt roligt. Jag, Sofia och Erik ägde på dansgolvet på logen. Dubbelbugg regerar! Innan jag gick och la mig var jag ute och snubblade omkring i mörkret på jakt efter 7 sorters blommor. Tur att det finns rabatter. Jag är inte 100% säker, men eftersom jag vaknade med en justin-låt på hjärnan och har drömt om honom de senaste nätterna, så kan man ju verkligen hoppas!! Jag tror att det kommer bli jag och Justin:D

Vaknade typ först som vanligt, men snart hade vi väckt hela huset. Mosiga jordgubbar och kall korv till frulle. Sen var det bara att packa och åka hem. Plikten kallade och vi "tränade" i 2 timmar. Dock mer lek och gapskratt än dans. Hmm, inte så bra.

Idag har vi tränat ganska länge. SHIT!! 3 dagar... det är ingenting! För första gången imorse kom en liten obehaglig känsla krypande. Jag tror att jag börjar bli nervös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0