Sjung om studenten

image29image30
Student 2006                                  Student 2007

Det är något speciellt med studenten. Jag tycker verkligen det. Eskilstuna förvandlas till en annan stad och folket beter sig som de aldrig gör annars. Alla (okej inte riktigt alla, men nästan) är så glada, och man firar och festar hela dagen. Dessutom verkar det alltid vara strålande sol, i alla fall de två senaste åren, och det är de två åren som jag verkligen fattat att det är så kul. Kanske för att det var min egen student förra året, förmodligen en av de bästa dagarna i mitt liv! Och det här året längtade jag flera veckor innan. Kanske i hopp om att få återupleva känslan. Vilket jag fick, litegrann i alla fall. För när studenterna kom ut i fönstrena på Eskil och skrek, vem var det då som stog och storbölade om inte jag? Herre gud det var ju inte ens JAG som tog studenten! Men men...

Det blev i alla fall en jätterolig dag:D Vi firade Anna först. Stort grattis till dig, min käre olivkusin!! Efter den extremt varma och mycket folktäta uppvaktningen på St Eskil var det god mat vid långbord på gräsmattan i Tumbo. Mmmm vad gott. På kvällen åkte jag till Peters studentfest och hade mycket roligt:) Grattis till Peter också! Och äntligen har Fisen kommit hem<3 Trots att vi hade så trevligt hos Bånkestads gick vi till Raw. Det var lika kul där. Dock en aning mindre folk;)


Kommentarer
Postat av: Emma Cicilia

Hej Grisen! Kul när du skiver! :D

2007-06-13 @ 11:25:21
URL: http://cicilia.blogg.se
Postat av: Ylva

Åh blir så glad när du uppdaterar! :D

2007-06-15 @ 13:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0