Det är bättre att vara glad än att inte vara det

Det märks att det närmar sig nu. För jag vaknar ännu tidigare på mornarna än jag brukar. Och är nervös. Jag antar att det kommer bli ännu värre för varje dag. Jag behöver ju inte vara SÅ nervös! Men det är mycket press. Och då orkar man inter alltid. Vilket kan leda till att man blir på dåligt humör. Vilket i sin tur tar alldeles för mycket energi som behövs till att orka allting. Men jag har några antidepressiva botemedel som jag lovar funkar.

Okej, det första kanske inte är att rekomendera egentligen. Men om jag verkligen är arg så kan jag bara helt strunta i det. Låtsas som att inget har hänt. Och ignorera det. Man kanske borde försöka reda ut det som gör en arg, men på det här viset så mår man mycket bättre för stunden.

Tips nummer två är bra och enkelt.  Är man på dåligt humör eller dötrött så leker man istället att man är pigg och glad. Gärna överdrivet positiv.

Och slutligen det jag rekommenderar starkast: Skratta! (hjälpar 100% av gångerna och är mycket effektivt!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Menar du skratta eller skratta på golvet?

2007-09-26 @ 19:37:20
URL: http://cicilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0