Borta bra...

... men hemma bäst. Det var nog kloka människor som skrev ordspråk. Jag kan inte låta bli att tycka det ska bli läskigt att flytta hemifrån. Varför skulle jag? Fråga vilken unge som helst när man är vuxen. Jag slår vad om att varenda en säger att när man flyttar hemifrån är man vuxen. All rätt att vara rädd alltså. Fast jag ska egentligen inte flytta hemifrån. Det sa Mamma. Flytta hemifrån light kanske man kan kalla det. Jag ska bara bo någon annanstans på veckorna, och får komma hem varje helg om jag vill det. Behöver nog inte oroa mig för att mitt rum görs om till hobbyrum. Tack, det känns skönt. För jag har svårt att tänka mig någon annanstans som mitt hemma. När jag är borta och tänker på hemma är det nog mest på äppelpaj och bryggan jag tänker. Och jag är rädd att jag faktiskt inte klarar mig utan äppelpaj och bryggan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0