Tuta och kör

image172Jag som trodde att jag redan fick göra ALLT. Men se där, nu får jag ju äntligen ta busskörkort också! Och visst har jag hunnit med att beta av nästan hela listan, men än finns det några punkter kvar att se fram emot. Eller nåväl, se fram emot kanske är att ta i :P


  7 år: Se vissa filmer.
11 år: Se vissa filmer.
15 år: Straffmyndig (dvs. kunna dömas i domstol till till exempel fängelse) 
           Köra moped.
           Se alla filmer (förutom erotiska filmer).
           Ha sex (med andra personer som är över 15 år).
16 år: Rösta i kyrkoval.
           Övningsköra bil.
           Motorredskap klass II-körkort
           Traktorkort och lätt motorcykelkörkort.
18 år: Köpa folköl i butik och dricka alkohol på restauranger.
           Köpa tobaksvaror.
           Myndighetsålder.
           Rösta i politiska val och nationella folkomröstningar.
           Lägsta åldergräns porrbranschen själv har satt för sina kunder.
           Ta körkort för bil, och tung motorcykel
20 år: Köpa alkohol på Systembolaget.
           Lägsta ålder för att få söka till Polishögskolan.
21 år: Ta busskörkort.
25 år: Få sterilisera sig på sjukhus
           Få adoptera
65 år: Få ut ålderspension


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan :)
hoppas allt är bra
och godmorgon
:)hehe
har en tävling från aromia.se du kanske vill delta i.hade varit kul :)
och en annan sak.
min hund deltar i en tävling i en tidning.
kan du kanske lägga en röst på henne om du tkr hon är söt :)?
www.enlitentax.blogg.se
om du röstar på henne är det hund mr 2(abby)

2008-05-21 @ 10:32:03
Postat av: hannistyle

och jag är snart 17, kul.
mittimellan

2008-05-21 @ 10:32:44
URL: http://hannistyle.blogg.se
Postat av: emily

så du ser fram emot sterilisering och ålderspension.. det var ju väldigt optimistiskt tänkande! :P Haha. Puss

2008-05-22 @ 18:47:06
URL: http://emilyjonsson.blogg.se
Postat av: k

väldigt fin buss på den där bilden. den skjutsade väldigt fina människor en gång i tiden;)

2008-05-26 @ 21:58:38
Postat av: ellen

men får jag lov att gratulera, det är bara fyra år kvar tills du får sterilisera dej! det är ju varje männskas dröm, jag kan knappt bärga mej tills jag fyller 25!

2008-05-27 @ 21:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0