Vad är väl en bal på slottet

Om jag nu skulle ångra mig så skulle det i vilket fall som helst inte göra någon skillnad. Det är liksom lite för sent. Sisådär en två år försent. Dessutom ångrar jag mig inte alls. Studentbalen är ett lustigt påhitt. För allt är ju bara en lek. En fånig lek till på köpet.

Är det inte ganska tillgjort alltihop? Att klä upp sig så otroligt seriöst bara för sakens skull, och sedan att vänner, familj och främlingar står där bara för att glo på en själv och resten av "festfolket". (Fast  just det där är inte jag den som ska säga något om,  jag som själv hängde utanför slottet både i år och förra året).

Men så är det det där med att det inte räcker med att bara vara fin. Nej, man ska vara alldeles, alldeles underbar. Sminkning, håruppsättning och inte minst klänning... plus bil att komma i och naturligtvis själva balen. Inte lite krav man har att ha kul en så påkostad kväll.

Men, eftersom jag inte var på balen har jag ju ingen aning. Visst är det säkert jätteroligt för de som går. Jag tror bara inte att jag skulle känna mig tillräckligt bekväm för att verkligen ha kul.
image169
Men nu ska jag inte lura varken mig själv eller någon annan. Det är klart att jag också vill ha på mig en såndär klänning någon dag. Det är väl ändå varje flickas dröm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0