A Duracellkanin...

... that's energy in Swedish

Att något som inte finns på riktigt kan vara så uppenbart märkbart är rätt lustigt tycker jag. Idag har vi fått lära oss följande om energi: att det inte är annat än ett påhitt, att det inte går att förstå och att mängden alltid är konstant (vilket är konstigt då det inte ens finns på riktigt(?)) 


Men jag vill ändå påstå att jag vet en hel del om energi. Bland annat detta:
- Jag gör ofta av med alldeles för mycket energi på att göra mina anteckningar fina, istället för att lyssna på föreläsaren som exempelvis försöker förklara vad energi är.
- Det krävs mycket mer energi för att komma sig för med något när det är mörkt ute (bu för vintertid!).
- Även om man sitter blick stilla kan ALL energi rinna ur en (långa föreläsningar i linjär algebra kan göra en alldeles anfådd).

Nej vet ni vad, nu ska jag iväg och ta slut på (eller okej, omvandla) energin på det bästa sättet, nämligen: Träna! Dansa! =)

Kommentarer
Postat av: Erik

Haha klockrent :)

eller så byter vi energi mot elegi och anders hagfeldt mot lars winnerbäck så kanske vi får energi av att sitta blick stilla

2008-10-28 @ 15:37:29
Postat av: Maja

Dansa vad? vart?

2008-10-28 @ 16:08:47
URL: http://majalindblom.blogg.se/
Postat av: Tove

Ja du Erik, en så NEDRANS mycket bättre idé!!;)

Och dans... nja, "danliknande" iaf (aerobics). Himla mycket bättre än ingenting ska jag säga!

2008-10-28 @ 22:43:51
URL: http://tovelindblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0