Halvtidsbonde



Ibland frågar man sig själv: Gör jag verkligen det som jag allra helst vill nu?? I livet alltså. För det är ju just det, och inget annat, man ska göra.

Visst vill jag plugga det här. För tillfället är jag nöjd. Men sen... jag vet inte om jag vill jobba som civilingenjör. Har inte ens lyckats lista ut vad en sådan pysslar med. Men det låter onekligen lite småtråkigt.

Kanske vill jag vara utomhus... gräva lite i marken, klappa lite djur, andas lite frisk luft. Halvtidsbonde, det har jag ju alltid sagt! 50% bonde och 50% (eller ännu hellre typ 25%) något annat där man har jobbarkompisar.

En alternativ plan jag har börjat smida är: att gifta mig rik. Glida omkring på stan, fika, baka bröd, plantera blommor, måla, dansa, läsa, sticka, laga god mat... vilken drömtillvaro!

Skulle kunna tänka mig att flytta till en vingård också. Säg, i Italien. Där skulle man nog vara lycklig!

Eller så öppnar jag ett café med Ellen och Maja. Ett perfekt ett!

Kommentarer
Postat av: Eva

Jadu, kära Tove, vad gör egentligen en civilingenjör? Jag har då ingen aning!

2009-02-13 @ 14:43:49
URL: http://tookfrans.blogg.se/
Postat av: maxime

Satsa på att gifta dig rikt. det blir enklast så. Jag ska göra det, måste bara hitta en rik man först ;)

2009-02-13 @ 20:57:59
URL: http://maxiii.blogg.se/
Postat av: Anna

jag vill oxå ha ett eget café:D

2009-02-15 @ 18:19:43
URL: http://annaberton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0